Helt slut!

Klev upp imorse kl 0455. Snozade en 10 min för jag hade högst sovit 2 timmar pga av hostan. Sov inte heller i en skön position i och med att jag var tvungen att sitta och sova. Var och på jobbet hela dagen trots det.. har tagit cocillana hela dagen men det har inte hjälp. Hostar ändå som fan.

För typ 1½ - 2 veckor sedan lämnade jag in min mobil till expert eftersom den slutat at ladda. Jag har haft den sen dec 07 så det är fortfarande garanti på den. Ändå fick jag ett sms i helgen från expert att jag skulle betala 688kr för att laga den pga att jag förstört mobilen. Jag är skit sur över detta och har ringt till deras verkstad eftersom det är dom som bestämmer vad som lagas på garantin och inte. Dom sa att samsung är medvetna om detta fel på just min telefon och då att dom uteslutit detta från garantin. Så jag ringer till samsung och fick prata med någon högre än kundtjänst. Jag sa att hur ska jag kunna brytit av dom stiften i telefonen om jag bara pluggat in laddaren precis som tidigare och har inte alls BÖJT; VICKAT eller något liknande utan att detta är ett slitage som dom ska fixa på garantin. Dom vart sura på att verkstaden hade sagt så och påstår att det inte alls är så. Jag njöde mig inte alls med deras hjälp utan tog tag i problemet och ringde konsumentombudsmannen.  Han sa att om det inte står i handboken, eller fått en kurs, visning i hur man stoppar i laddaren kan dom inte påstå att det är kunden som har haft sönder den, så det ska gå på garantin. Plus att det är expert som ska ringa och prata med samsung, el verkstaden eftersom dom är återförsäljaren. Imorgon ska jag ta med min far ner och prata med dom på allvar. Jag tänker inte betala för att deras vara inte håller ett år! Toppen på isberget är att det är betalsamtal till verkstaden och jag har inte alls fattat det. Det kostar alltså 20 kr per SAMTAL för att få reda på nått om mobilen. Detta sa K.O att jag inte heller ska behöva stå för.

Men jag återkommer med detta imorgon. Nu är jag helt knäckt och tagit 15ml cocillana och ska sova hoppas ingen ringer när jag sover

Kommentarer
Postat av: Sys

Hellue sys. Ska länka till din blogg så kan du juh göra d samma om du vill. Hoppas du snart blir bättre med hostan.Det blir food shopping idag men jag messat dig om d senare ifall du inte läser här innan. Dr sys, jag har ont i nacken,har haft det i typ 3dgr och det strålar upp i bakhuvudet.Vad är det? känns läskigt men orkar inte gå till läkaren.Har dunder huvudvärk idag med och sovit skit dåligt. Vaknat 3ggr av mig själv av mardröm och av mig själv.SKumt.JApp du e min personliga sköterska =)

2008-08-26 @ 08:46:05
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0