Hos mor och far

Jaha dagen i all ära. Sov skit inatt vaknade vid 3 snåret och hostade och spydde i ca 1½timme. Somnade sedan om vi 6 och vaknade igen vid 8 tiden.Då var det kört att sova igen. Åkte till jobbet som vanligt vid 1211 bussen. Där ringde jag läkaren jag träffade i torsdags för att prata med honom om min sömn och att hostan och andningen blivit grymt värre. Han bara avisade mig som vanligt, jag bröt i hopp på jobbet och alla vara så OTROLIGT gulliga och sa att jag skulle ringa till närakuten och snacka med läkaren där. Detta gjorde jag och vart omedelbart skickad ner dit. Behövde inte vänta bara betala och gå rakt in till läkaren. Dom tog prov som visade att mitt crp hade gått ner från i torsdags men dom var oroliga över att hostan bara vart värre och värre. Så hon skrev ut pencilline och sa att jag skulle återkomma om det inte börjat verka tills på måndag.

På jobbet igen insåg jag att jag var tvungen att gå in till chefen och förklara läget eftersom jag nu varit sjuk så mycket dom senaste 4 veckorna. Hon hade hört min hosta och förstod att jag är slut i kroppen. Hon gick och pratade med en läkare på avdelningen och dom bestämde att jag skulle ta prov för kikhosta och mykoplasma. kikhoste provet är ett näsprov där man går in med en LÅNG pinne långt in i hjärnan kändes det som. FYFAN det var nästan det värsta jag varit med om, inte bara var det obehagligt utan det gjorde förbannat ont me. Skulle aldrig göra om det igen om jag inte var tvungen. Men men nu är dom tagna och skickade och får se vad dom visar. Har jag något ut av det så blir det inte kul på jobbet eller för mina vänner eftersom båda är otroligt smittsamma ett bra tag.

Jag är såå sjukt trött nu att jag lever i en dimma känns det som. Hoppas och ber till gud att jag får sova inatt. Imorgon måste jag säga till jobbet om jag kommer eller inte till helgen =( Har sånn ångest över att behöva sjukskriva mig igen alltså. Men vad ska jag göra?!?

Väntar på samtal från expert och undrar om dom verkligen tar tag i min telefon problematik =/

Ser att det är ca 30 personer varje dag som läser min blogg =) det är uppskattat att veta att folk är intresserad trots att min blogg består av mycket klagande. TACKAR alla som står ut med min blogg.

GE mig gärna tips på hur jag ska kunna sova om nätterna utan att vakna av hostan

/ Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0