vart ska jag börja?

Kom till jobbet ihopp om att det lugnat ner sig från förra veckan. Visst många barn hade åkt hem men det var ändå rörigt.. och så hade jag hon.. den lilla tjejen som jag fick upp kämpandes i fredags... Hon hade fått ett flertal hjärnblödningar i fredags kväll, Nu är det enbart palleativ vård som ges. Vilket betyder att man inte gör något för att hålla henne vid liv utan enbart lösningar för att hon ska få somna in lungt och utan smärta.

Att se denna lilla flicka ligga på sin säng med bägge föräldrarna och hennes lillebror runt sig är enormt tungt. Har aldrig gråtit så mycket som jag gjort idag på jobbet. Jag kan inte göra nått för att hjälpa denna familj, bara vara där som stöd när dom behöver det. Vet ni hur jäkla jobbigt det är att se en människa bara lilla så helt okontaktbar och inte kunna göra ett skit..jag känner mig helt tom i huvudet och önskar att jag kunde göra nått för henne och hennes familj.

Familjen kämpar in i det sista att hon ska få somna in fort och stilla. Men detta kan bli en kamp då hennes hjärta bara är 8 år gammalt så ger det inte upp så lätt.

Hennes lillebror är 5år och han önskar att få henne tillbax i julklapp. =/ Han säger att när änglarna kommer ska han hålla i henne så dom inte kan ta med henne.. Mitt hjärta brister just nu... Vet inte vad jag ska göra.. vad jag ska tänka. Jag vill bara att hon ska få somna in fort.
Hela avdelningen känner av detta och det är inte bara vi som jobbat med henne. Jag hoppas att hon får somna in inatt, med alla i sin familj runt sig.

Hmm det var extremt svårt att lämna avdelningen idag och jag åkte och tränade efter detta.. igentligen ville jag att stone inte skulle hinna för att jag skulle få slippa. MEn nu efter Boxen så känner jag att mycket av min hjärtsorg har släppt. DEt är otroligt bra att tränna för att få släppa av lite ånga..

Nu ska jag äta lite mat sen ska jag sova

Drömma fina drömmar om allas barn som gått bort under året =Å(

Kommentarer
Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

Fyy fan börjar juh gråta bara jag läser det där. Jag önskar med hela mitt hjärta att jag skulle klara att jobba med sånt där men jag skulle dö av hjärte sorg på en vecka. Skulle gråta mig hes varje dag.Usch vad starka ni är som jobbar där.Dom behöver er. Stanna kvar där det behövs snälla människor med medkänsla inom vården.

kram sys

2008-11-05 @ 18:06:41
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0