Generation fettma...

Jag har följt denna dokumentär serie som har gått varje ons på 3an. Idag var verkligen första gången jag kunde börja gråta av att se denna skildring. Denna gång åkte dom igenom missisippi. Man fick se hur dom americanska fattiga barnen lever. Föräldrarna har verkligen inte RÅD att handla nyttig mat. Det fanns inte ens frukt i butiken.. bara konserverad på burk.

En 3 år som väger 30 kilo, som var beroende av coca cola...

En 11 åring som var handikappad på grund av sin fetma....

Ett samhälle som ligger utanför all hjälp. Allt är friterat, grönsaker till snickers.

Vad ska man säga.. Hur ska man kunna hjälpa??

Om det nu handlar om pengar i usa att dom inte har råd att hjälpa dom fattiga så måste man ändå tänka att om alla familjer får gratis frukt och fiberbröd så måste ju sjukvården bli sååååååååååå mycket billigare med åren..Om man nu tänker på alla fetma sjukdommar så som högtblodtryck, hjärtsvikt, diabetes. Kan tänka mig vad detta kostar. Fast det bryr sig väl inte regeringen om i usa, för jag kom på att där måste man själv betala ALL sjukvård om man inte har en försäkring som man betalar. Men man lär ju inte ens få ta en försäkring om man nu är så fet.

Nu är denna programserie slut.. och vad ska nu komma på onsdagar fram över? säkert någon slags top model program.. *suck* jag tycker det är viktigt att köra dokumentärer som handlar om olika skildringar i världen..

Nu ska jag in i duschen sen läsa och sova lite. Ska upp imorgon och gå till dr... Ska också tänka på att det är gratis att ta promenader om man nu inte har råd med gym kort...

jag har bägge.. jag måste vara rik..

Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0