Senaste dygnet..

gick till jobbet i tro om en vanlig dag. Mådde bra och kände mig inte dålig. Det var lugnt på jobbet för avdelningen är stängd pga calci viruset(vinter kräksjukan). Så jag skulle inte ha några barn utan bara hjälpa till ute på golvet och i köket.

Jag gick in till dores och satte mig för att kolla hur jag skulle jobba i veckan. Då helt plötsligt fick jag en prick för ögat.. om jag tittade på nått såg jag bara det runt om och inet själva objektet. Försökte blinka bort det men det gick ej.. fick panik
och kände att nått var fel. Bad då mina jobbar kompisar att ta ett blod tryck på mig vilket visade sig vara 140/90 jag brukar ha 110/60 vilket är väääääääääääldigt ovanligt att överstiga.. Då sa mina jobbar kompisar åt mig att lägga mig och vila etag.. Vilket jag gjorde, när dom 10 min senare tog ett tryck hade jag cirkus 150/100 i tryck så dom satte mig i en rull stol och körde ner mig till akuten..

Väl där nere hade jag 170/110 i tryck... vart skickad till neurologen och dom kollade mig om jag hade någon slags pares vilket jag inte hade. Dom tog lite prover och skickade mig till en Dt- Skalle. Där satte dom den GROVASE pvk som finns.. helt sjukt fet nål höll på att dö när dom satte den, hon förklarade att man måste ha en grov nål för att man ska kunna spruta kontrast för att kunna se hur mina kärl i nacke och huvud gick.

Kontrasten känndes hur skumt som helst åter kommer till det när jag orkar skriva med.

nu är jag hemma på permition från sjukhuset, legat på AVA i ett dygn och ska till en vanlig neurolog avd imorgon för ytterligare kontroller. Är helt slut har inte kunna sova nått alls inatt, dom har tagit kontroller och grannen har inte direkt varit tyst. I dag har jag varit hos ögonläkaren och gjort en magnetröntgen på hjärnan.

Vi får se vad som händer imorgon.. nu ska jag släcka ner och sova.. är som sagt trött och orolig för att dom ska lägga in mig igen.. vill inte.. vill veta vad som ska hända imorgon,. får se om man kan sova utan att drömma.

Vi hörs.. vet inte när men det kommer. Blir jag inneliggandes så ska jag palla dit min dator.

OTUREN fortsätter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0