morgon stund

FAaaaaaaaaaan vad skönt med ledighet. Sitter nu här och kollar nyheterna med en kopp god kaffe, två knäckemackor med gott på. Ser att solen lyser in från fönstrena, jag ska snart klä på mig lite mys byxor och gå ut i solen. Tänkte ta en promenad och kankse fota lite? självklart ska jag ha musik i öronen.

Sen tänkte jag ta mig hem och städa... suck.. Jag förstår inte hur stökig jag är. Jag städar och plockar undan heeela tiden ändå blir det skitigt på 5min. jag måste vara en gris alltså.

Måste bara säga.. att det är en kvinna/tjej som är sååå konstigt som brukar åka 172 mellan skarpnäck och norsborg. Vet inte alls hur gammal hon är. Hon kan vara allt ifrån 15-40.
Nu till varför jag tycker hon är konstig.

1. Hon har aldrig kläder på sig. Joo sommar kläder. Ofta någon gammal mormorsklänning och ett par ballerina skor. Och nej det spelar ingen roll vilket väder det är. 10 minus eller 25 plus.

2. Hon pratar alltid med någon på bussen och ber denna flytta på sig för hon behöver sitta på en plats själv. eftersom hon har så mycket saker att bära med sig. (en plastpåse).

3. Hon drar alltid upp klänningen över höfterna innan hon sätter sig, och ser till att hon inte sitter direkt på denna klänning utan på en plast påse som hon ska sitta på.

4. Hon väder sig alltid om och frågar den personen bakom om denna har en mobil telefon att låna ut. Spelar ingen roll om denna person sover, lyssnar på musik, sitter och läser. Hon skriker tills den personen har svarat.

5. När hon väl får tag i en telefon så slår hon nått nr och ringer, (ingen som svarar) då sitter hon med mobilen i handen tills denna person som lånat ut mobilen frågar om att få tillbax den. Hon säger då att denna person kommer att ringa upp. Den som lånat ut telefonen måste nästan slåss för att få tebax telefonen.

Hon är grymt skumm och jag råkar alltid på henne. Hon frågar jämt mig om telefonen.. gahh förstår inte vad hon har för problem. Hon ser ut som en psykopat och fattar inte ett nej..I början tyckte jag synd om henne. Då såg jag henne gå omkrign i klänning mitt i vintern och bad om attt få åka med bussen trots hon inte hade ett busskort. Men nu orkar jag inte.. jag låtsas sova när hon kliver på bussen. Men som sagt det spelar ingen roll hon puttar då till mig och frågar. eller bara skricker HALLÅ!

Har någon stött på henne förutom jag??

Knasiga folk.

Nu ska jag ut och gå..pusspuss

Kommentarer
Postat av: Stone

Länka till min blogg nu dååå!!!: ballamallans.blogg.se

2008-10-22 @ 11:18:46
Postat av: Anonym

Länka till min blogg nu dååå!!!: ballamallans.blogg.se

2008-10-22 @ 11:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0