Kval övertid!

Då vaknade man imorse efter ca 4tim sömn för att gå upp och jobba. Nu som först är jag hemma.. gjorde ett pass på 14½ timme och då var det inte mycket sitt tid. Fan vad det var att göra idag.. och ju längre tiden går ju mer vimsig man är. Tänkte på patientsäkerheten. Den kan inte vara hög då alltså. Jeje men jag överlevde och mina patienter också =)

Tänker på att jag träffade en kvinna som jobbade på en geriatrikavd idag.. dom hade 11 st sjuka samtidigt idag!!! snacka om att inte veta vad man ska ta sig till. Hela avdelningen låg utan personal. Undra hur det gick med det alltså.

nu har jag bäddat ner mig och tänker på morgondagen. Ska upp vid 9 snåret och sen ska jag iväg och träna. Sen är jag sugen på att gå ut och ta någon öl och snacka skit . Får se hur det blir med det.

Läste nyheterna idag igen och tror nästan att det är april skämt idag i den. Ena artikeln jag läste var i metro eller city. Där två ambulans killar åkte på en hjärtinfarkt i england. När akutläkaren dök upp på plats och började återupplivning hade ena ambulans snubben gått till herrens kylskåp tagit fram en selleri och stod lutad mot väggen och knapprade på en selleristång. Den andra killen hade tydlligen gått och hämtat en räka och lagt på patientens kind medans han fick elchocker och hade tydligen frågat rakt ut.
- Undra om det går att steka en räka så här?

ALLTSÅ kom igen.. denna historia kan ju inte vara sann.. Finns det sånna människor och om dom finns hur lyckas man hitta varandra i en ambulans. Sjukt sjukt.. man vet inte om man ska skratta eller gråta liksom. Det var synd att det inte stod om herren överlevde eller om det gick att steka räkan.

Den andra var en snubbe som står på fyllan och försöker sätta på en Toyota stadsjeep på fyllan. haha hur full kan man igentligen bli? Eller hur desperat?  Undra om han lyckades komma på toyotan innan polisen grep honom. Stakkaren kan inte ha lätt att bli känd i världen på detta sätt.. Hahah

Med det sagt är det väl dags att korva in mig under täcket.. kallt här så jag ligger som i en kokong.

Skriver en rad imorgon me. Så häng me!  Vem vet vad som händer då?!?1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0