Måndag 1 September

Jaha då var man tebax på jobbet. Otroligt skönt, Hostan finns fortfarande men inte alls i närheten av var den en gång var. Fick idag svaret att jag har Mykoplasma. Det är väldigt smittsamt och jag kan ha burit det i flera veckor innan det bröt ut. Tur att jag fick pencillin förra veckan annars hade jag varit sämre nu. Ni som på senaste tiden har träffat mig om ni blir sjuka säg då till läkaren att ni känner en som precis haft mykoplasma, det är ett specillet prov man ska ta för att få reda på det. Känns hemskt att veta att man kan ha smittat massor, men vad ska man göra när man inte vet om det? Det var ju chefen och jobbarkompisarna som sa att det var det jag kunde ha och ack så rätt dom hade. Men nu mår jag mycket mycket bättre! Sover som en stock =) .

Idag har jag jobbat och sen har jag storstädat och håller på att tvätta. Dock har jag bara hunnit med badrummet och köket. Får ta resten imorgon då jag är ledig. Håller på att planera hur jag ska fixa om här och försöka få tag i ett matbord. Är sugen på att skaffa något fint litet akvarium, men inte riktigt säker på det ännu. Är ganska mycket jobb när man ska rengöra dom. Är massor jag skulle vilja skaffa hit men har inte råd just nu så jag får helt enkelt ta lite åt gången. Håller på att flytta om i mina skåp i köket för att det ska vara mera ordning på grejjerna. Väntar på dom snygga tallrikarna jag ska få från ellos. =) Så jag kan börja byta ut ikea keramiken.

Imorgon är man ledig och då ska jag ringa min vårdcentral och klaga lite på deras sätt att behandla patienterna. haha ska bli så kul! Sen ska jag städa klart här så jag är nöjd. Måste hem till mor och far och fixa lite papper som jobbet ska ha. Jobbigt att inte ha en skrivare själv och behöva gå dit. Men jag får väl ta en promenad dit om det inte ösregnar.

Nu ska jag tvätta mig lite och sen lägga mig och glo på tv innan sängen. Är helt slut efter dagen, är dock så skönt att ha ordning och reda runt om kring en. Håller ni inte med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0