Min Käraste.. R.I.P

Jacken.. jag hör fortfarande dina tassar mot parkettgolvet, jag ser dig springa efter mig i köket för att hålla reda på om lillmatte kanske tappar nått gott. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta..

Åkte hem till mamma och pappa idag.. Jag låste upp dörren, där stod mamma med tårar i ögonen. Det var inte Jacken som kom och skällde ut mig som vanligt. Istället möttes jag av min ledsna familj. Var länge sen jag såg pappa så nere, kom ihåg det senast när farfar gick bort. Hela familjen är så lessna. Han var ju allt för  oss.

Jag kommer alltid minnas hur man skämdes när man kom in genom dörren med en kompis, Jacken kom rusandes med viftandes svans och skällde och skällde, för att få lite uppmärksamhet. Efter några sekunders skällande hörde man jämt morsan som skrek att han skulle vara tyst. Jag skämms inte längre.. jag kommer sakna det stojjet när man kommer in genom dörren. Istället är det nu helt tyst när man kommer in...det är tomt.. nått saknas.

Jag vet att du har det bra nu. Hade dock hoppats du hade fått somna in i lugn och ro. Inte så här, Hoppas du inte var rädd, hoppas du kände att mamma var där för dig. Synd att jag inte hann vara med när du gick bort, se dig sluta dina ögon, känna din andedräkt en sista gång i mitt ansikt, klappa din kropp medans du var varm!

Hoppas du nu finns där uppe någonstans och håller farfar sällskap, han har nog saknat dig. Låt han ta dej på en tur i snön, där du kan hoppa och skutta runt, doppa din nos i snön tills du har små snöbollar i din päls. Det älskade du.




Sista bilden på min prins... 080926 14:28

Jag hoppas du finns när jag är redo att möta dig igen..kommer att sakna dig otroligt mycket!


Din käraste Lill Matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0