Sjukt mycket på jobbet.

Jaa vi har fullt ös på jobbet nu. visst är det kul att ha något att göra men detta är sanslöst, känns farligt att gå hem från jobbet och undra vad man igentligen gjorde. Många patienter är också dåliga och dom fortsätter ändå fylla upp platserna. Jag jobbar hela helgen fredag kväll, lördag dag och sen 7-2130 på söndag extra pass och måndag dag. Vi har 15 patienter och det är kaos inom sthlm för det är för mycket sjuka barn just nu. Ska bli intressant och se om man jobbar ihjäl sig i helgen.

Sedan fyller min kära mor år idag.. hela 54 år! GRATTIS! Middagen blir på lördag ska bli paella sa hon muuuuuuuuumms!!

Det positiva med att det är mycket spring på jobbet är att vi har gått med i Tappa.se som är en stegtävling på alla sjukhus runt om i sthlm läns landsting. Jag går nästan 16000 steg varje dag bara på jobbet =) det är 6000 mer än vad en "normal" människa gör på en dag. Dom dagar jag tränar kommer jag upp i 30 000 steg det är sjukt bra. Mitt lag därimot är inte alls så intresserade av sitt mål som jag. Jag har gått mycket längre än alla dom. Jag gör inte detta för stegen utan för att bli motiverad över att komma igång och röra mer på mig och gå ner i vikt.

Har också föreslagit för chefen att vi ska ha en så kallad helgavstämmning där man ser om någon varit sjuk, om jouren sköt sig, om städningen har varit bra med mera.. hon tyckte det var en otroligt bra ide.. synd bara att jag knappt har tid att utveckla pappret vi ska föra logg i haha. Men det är kul att hon nu ser att jag är grymt engagerad i mitt jobb.

Nu ska jag ta fram mitt löpband och gå på det under efterlyst.. Sen ska jag duscha och sova. Imorgon är jag ledig och ska försöka hitta på nått kul att göra. Måste iallfall handla mat eftersom jag inte har ett skiiiiiiiiiiiit hemma.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0